S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

NOVINKY

arr3Odborné kurzy pre autorizované metroligické pracoviská / DTCO 3.0https://www.tamex.sk/Kurzy-pre-AMP-c47_0_1.htm...

TOVAR V AKCII

cena 41,54 EUR
skladom
cena 13,83 EUR
skladom
cena 11,80 EUR
skladom

NAJPREDÁVANEJŠI

cena 1,30 EUR
skladom
cena 497,00 EUR
skladom

KONTAKTY

TAMEX, spol. s r.o.
Stará Vajnorská 3
831 04 Bratislava
tel: +421 (2) 44 45 49 20 až 22
fax: +421 (2) 44 45 49 35
tamex@tamex.sk
IČO: 17319871
DIČ DPH: SK2020350035

Úvod » Vybavenie AMP » Meracia dráha 40m

Vybavenie AMP / Meracia dráha 40m

Draha


 

Overovanie záznamových zariadení (ďalej len tachografov) prebieha aj na meracej dráhe. Ide o časť overovania, pri ktorej sa meria charakteristický koeficient vozidla w. Meracia dráha musí byť dĺžky min. 40m. Z toho min. 15m je nábehová časť (treba vychádzať z dĺžky autobusov cca 10m, plus nábeh 5m), 20m je samotná meracia dráha pozostávajúca z bodu 0 a 20m a zvyšných min. 5m je určených na dojazd vozidla. Z bezpečnostných dôvodov sa túto časť meracej dráhy odporúča nadimenzovať min. na 10 m, keď že meranie prebieha pri konštantnej rýchlosti a za týchto okolnosti je 5m na bezpečné zastavenie vozidla nepostačujúcich. V prípade digitálnych tachografov, stále viac používaných dynamických snímačov pohybu a nových typov meracích zariadení je možné použiť ako metódu merania už len automatizované meranie. Iné metódy merania už nespĺňajú požiadavky výpočtu neistôt (vykazujú väčšie chyby) a momentálne ani nie sú validované. Najrozšírenejšou metódou automatizovaného merania je meranie prostredníctvom svetelej závory a optosond už aj na báze bezdrôtovej Bluetooth komunikácie s vlastnou záložnou dobíjateľnou batériou. Meracia dráha musí byť vodorovná bez výmolov s betónovým alebo asfaltovým povrchom. Samotných 20m meracej dráhy musí byť vymeraných poverenou organizáciou.

 

Okrem meracej dráhy musí byť k dispozícii aj dostatočný priestor na manipuláciu s motorovými vozidlami, priestor na ich bezpečné odstavenie, kde sa vykonávajú ostatné úkony overovania a nájazdová rampa alebo montážna jama na kontrolu snímačov pohybu, ako to predpisuje NR (kontrola na manipuláciu) a na ich plombovanie.

MjMyM